Sunday, November 27, 2016

Family time di Legoland, Johor Bahru

Assalamualaikum..salam sejahtera kawan-kawan semua yang masih sudi berdamping di blog penulis ketika ini. (: Diharapkan u olls semua berada di bawah lindungan-Nya dan berterusan meningkatkan keimanan dan ketakwaan dalam diri kalian. Penulis sentiasa mendoakan kesihatan semua agar dalam keadaan sihat walafiat, masih lagi kuat untuk bekerja, dan dipermudahkan segala urusan. Alhamdulillah..kali ini penulis ingin berkongsi sikitlah cerita mengenai pengisian masa bersama keluarga tercinta. Kerana dah lama juga tak muatnaik cerita yang berkaitan.

Hari sabtu yang lalu, 27 November 2016, penulis bersama isteri dan anak berkesempatan meluangkan sedikit masa berjalan ke Legoland untuk kesekian kalinya, al-maklum kami menetap di Johor Bahru. Kali ini kita mahu test Ninja Go The Ride. Tak perlu nak basah kuyup kat waterpark macam sebelum ni. ;) Setibanya di Legoland, kawasan parking masih belum penuh lagi dengan kereta. Amat tidak sukar untuk dapatkan parking berdekatan dengan pagar. Best!! Si kecik comel memang sentiasa nak pergi berjalan kat Legoland aje.

Apakan tidak, kalau ayahnya ambil anak di rumah pengasuh lepas balik kerja, si anak pasti akan menjeling pandang ke taman permainan seraya berkata "ayah, nak main tu". Erm..ayah akan cakap "dah agak buruk taman permainan tu, tak best. Legoland lagi best..nanti kita pergi Legoland eh!" Si anak pulak tak mahu mengalah, taman permainan pun jadilah..asal dapat main di kawasan lapang. Ibu Bapa mana yang rasa tak bersalah kalau asyik berjanji dengan anak nak pergi sesuatu tempat tapi masih tak tepati janji. Alahai..sudah pasti perasaan itu akan muncul setiap kali anak minta sebegitu perkara. Jadinya Alisha Safiya..kita pergi lagi ke Legoland yer! :)



Gambar waktu 1st quarter 2016. Kami anak-beranak jalan-jalan dalam theme park dulu. ;)

Naik bot pun Alisha melalak. Mak dah kaget time ni, tapi cuba maintain jer. Tengok Lego movie 4D pun boleh tahan juga. Dekat USS lagi best sikit rasanya tengok shrek 4D. Entahlah..sama jer kot. Sebab boleh tengok ulangkali boleh jadi bosan.


Best jugalah naik Ninja Go The Ride. Anak kami umur 2 tahun lebih pun boleh naik juga. Nak tembak musuh pakai tangan kosong jer sebab ada sensor yang detect pergerakan tangan. Fuh..macam-macam skill keluar, ultraman, batman, semua skill kena keluarkan time ni..hehehe..kalau naik Transformers The Ride Evac kat USS tu takdelah tembak menembak sendiri. Korang naik ride tapi rasa nak terbang dan tercampak pun ada. ;) Jadi kami pun belilah foto picture air yang tertera di skrin tv setelah turun dari Ninja Go Ride. RM 60 dapat 2 keping gambar dengan frame yang sama. Bolehlah..cashier tu kata, kalau nak frame atau aksi berlainan boleh naik lagi..hihi, takpelah, kita nak berjalan-jalan ke tempat lain pula. Ada masa lagi nanti, naiklah puas-puas. Insha Allah..

Menariknya dekat Legoland Nusajaya ni sebab bukan sahaja ada Taman Tema Lego, tapi Taman Tema Air pun ada. Jadi kalau yang ada pas tahunan tu bolehlah masuk kedua-dua tempat yang best ni sebab boleh enjoy main macam-macam kat dalam Legoland sampai rasa bosan. Kadang-kadang nak pergi tempat macam ni kena pergi Sunway Lagoon, Singapura, nah sekarang ni kedua-dua taman tema dalam satu tempat. Sangat memudahkan. Kalau ada installation mainan baru, kenalah tunggu sampai siap macam Ninja Go tu.

Cuma penulis rasakan kalau Legoland ni buat satu bentuk diskaun untuk orang yang ada anak ramai ni bagus juga. Kalau setiap sorang nak bayar dua ratus lebih dan ada 5 orang anak dah seribu lebih kena keluar duit untuk annual pass. Dengar macam sikit sebab setahun, tapi kalau bagi lagi diskaun gerenti parking penuh sampai kat Medini Mall. hehe..tapi ramai sangat pun boleh jadi bosan nak menunggu turn untuk main yer dak?

Oklah..sampai sini sahaja coretan untuk kali ini, kita sambung lagi dalam posting terbaru akan datang. Insha Allah..

Jeffri Rahman
Producer | Cinematographer | Voice over

Share:

0 comments:

Post a Comment