Saturday, June 29, 2013

Salam..kita bertemu lagi dalam entri kali ini bercuti ke Panuba Inn Resort tahun 2012 part 3. Yer..sedar tak sedar sudah sampai episod ketiga berkaitan cerita kami berdua ke Pulau Tioman pada tahun 2012 di Panuba Inn Resort, sebuah percutian yang jauh dari hihgway dan kesibukan bandar yang penuh dengan debu2 karbon monoksida. Di sini kami menghirup udara segar setiap kali bangun pagi dan dikejutkan oleh ombak pantai yang saling tak terpisah antara satu sama lain.

Yang menariknya berkenaan dengan Panuba Inn Resort ini adalah, setelah saja kami sampai di sini, mendaftarkan diri di kaunter dan mengambil kunci, anda akan dipelawa untuk lunch secara percuma di cafe. Sebenarnya lunch percuma ini telah dimasukkan ke dalam pakej 3D2N dan anda hanya perlu mengangkut beg ke bilik dan kemudian turun semula ke cafe bagi memesan lauk-pauk yang akan dihidangkan. Agak limited, tapi sangat berbaloi! kenapa saya kata begitu. Sebabnya adalah kami telah merikki di Google berkenaan resort yang terdapat di Pulau Tioman yang berhampiran dengan bajet kami ketika itu, dan Panuba Inn Resort sangat bersesuaian. Selak punya selak kat website Panuba, rupa2nya dapat free lunch sewaktu sampai ke sana. Hihihi..untung ooo..jangan tolak, baik kita makan aje apa yang orang dah bagi. Kita terimalah dengan hati terbuka yer! ;) Amin! Thanks Panuba Inn Resort!

 kami amat berbesar hati ketika ini kerana telah diberi lunch percuma sebaik sampai ke sini. tengoklah lauk-pauknya. pasti mengecurkan air liur anda bukan? ada telor omelette, sayur kobis goreng, sotong goreng tepung dan kari ikan. *hanya mampu menggosok perot ketika ini*
hihihi...terbaiklah!

ingat dekat pulau yang jauh dari kesibukan bandar tu takde ais krim ke? tengok tu desert kami. saya sudah tentulah memilih strawberi. si dia meminati perisa coklat. tapi kami tetap sehati sejiwa dalam bab makan2 ni. ;p

Setelah berehat seketika di cafe kerana tersantak dengan makanan spt dalam gambar di atas itu tadi, tibalah masanya pula berjalan2 di tepi pantai, posing sana sini, ambil gambar sekitar jeti bagi mengisi masa yang tersisa petang itu. Lalu isteri saya pun dengan sukarelanya merakam kawasan sekitar panuba inn resort dan hasilnya spt dibawah. Ishh..betul ke kawasan sekitar? hihi..sekadar nak mengisi masa lapang. ;)

oo..tengah main2 yer. baru lepas makan aje terus capai kamera dan
shoot sana sini, senget2 gambar dibuatnya sebab jakun punya pasal.
hihi..adakah percutian anda ke pulau sebiru air di tepi pantai spt ini? ;p

Ok, setelah penat bermain2 di sekitar panuba inn resort petang itu, tibalah pula masa untuk kembali ke bilik kami bagi membersihkan diri membuat persiapan untuk turun ke cafe semula bagi menikmati jamuan makan malam. Ermm.. dalam kepala dah fikir-memikir BBQ ni..mesti BBQ! hihi..takkan la 1st nite terus BBQ dak? ;) tapi waktu kami kat Sun Beach Resort tu 1st nite jer terus BBQ. Alangkah bahagianya perot ku ketika itu! Haha..anyway, apa2 pun mesti you all semua nak tahu macam mana rupanya bilik kat Panuba Inn Resort ni kan? Orait..silalah buat penilaian anda sendiri terhadap bilik jenis SD (super durian) yang kami pilih ini. Oh yaa sebelum terlupa, bilik kami ni betul2 berhadapan dengan jeti dan agak jauh jugalah nak ke cafe tu. Dan untuk pergi ke bilik ada dua pilihan, samada nak lalu depan jeti atau naik tangga dari tepi cafe. Baik lalu tepi jetikan? Dapat cuci2 mata! ;p eh..eh..nak mengelak kena cubit oleh si dia! ouch!! hehe..

aha..not bad katil queen ni. selesalah kami tidor malam itu sambil kedengaran ombak menghempas pantai. ada almari simpan baju lagi dan masih ada ruang untuk alas kain sebagai sejadah. not bad!

besarlah jugakan ruang bilik ni. ada tv skrin bukan leper. haha.. siaran tv kat sini agak mengecewakan. tapi itu semua secondary feeling sahaja.yang primary mission adalah untuk menikmati keindahan alam yang diciptakan tuhan. eh, tengok tu kan dah cakap ada chipsmore tepi tv. hihihi...

Aha..bilik SD ni ada aircond. dahlah tepi laut, sejuk ooo malam tu.
Brrrr...siap main tarik2 selimut dengan si dia! hihihi...

 kalau kita dah kenyang tongkat dagu..hey hey..
kalau kita dah kenyang tongkat dagu..hui hui..
kalau kita dah kenyang beginilah caranya,
kalau kita dah kenyang usap perot..hei hei!! ;p

Saya rasa apa yang menarik pada 1st nite dinner tu adalah extra service yang kami dapat iaitu, ada seorang pakcik yang baik hati (tak taulah samada tauke resort ke apa) bertanyakan kepada kami nak pesan teh tarik tak? Huii..kami dah usap perot ketika itu. Tengok ajelah spt gambar di atas. Licin air dalam jag tu. ;) kenyang sungguh sampai tak larat nak habiskan buah tembikai dan limau tu. Tapi disebabkan layanan diberi amat memuaskan, kami pun terimalah dengan hati terbuka..minum teh tarik sambil berbual. hehehe..

Ok, apa kata kita sambung lagi dalam episod akan datang, Pulau Tioman 2012 Part 4: Panuba Inn Resort, kami datang! Lek dlu, ngeteh dulu k! ;)


Share:

0 comments:

Post a Comment