Saturday, October 21, 2017

Beli karipap frozen pun penulis order online tau!

Assalamualaikum...apa khabar semua para pengunjung laman blog cubitsanasini.blogspot.my? Penulis harapkan anda semua dalam keadaan sihat walafiat, masih bertenaga untuk meneruskan perjuangan dalam bidang kerjaya, keluarga, masyarakat dan juga sebagai rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kedamaian. Kali ini penulis kembali lagi dengan entri terbaru iaitu beli lagi karipap daging jumbo dengan peniaga yang sama.

Rasanya dan masuk 3-4 kali repeat order karipap ini dari peniaga yang sama. Kalau mula-mula dulu waktu nak order karipap siap masuk dan belek-belek lagi page mereka di FB. Kali ini tak perlu lagi dah sebab peniaga akan sebar whatsapp kepada para customer lama berkenaan open order terbaru. Tiap-tiap bulan peniaga akan send whatsapp untuk ambil order. Maklumlah..jauh benar karipap ni datang dari Muar. Kelas ngko jah! Ko hado? Haha..jangan terkejut tau kalau penulis nak makan karipap yang sedap pastinya import khas dari Muar. Bukan calang-calang karipap ni!

Betapalah engkau buat sementara waktu dalam esbok ini sebelum dinyahbeku, digoreng dan dimakan oleh aku dan juga tetamu yang hadir ke rumah. Eh..bukan semua penulis punya. Mak mertua punya order pun ada juga tu. Lupa pulak..  



Nak tau kenapa penulis masih lagi repeat order karipap ini untuk kesekian kalinya? Meh sini kita beritahu sebab-sebabnya:

  • Karipap pusing daging jumbo ini bersaiz besar dan sesuai dengan harganya iaitu RM 9 untuk 10 keping sepeket
  • Rasanya sedap dan intinya padat, bukan karipap angin!
  • Memang kulitnya tebal, intinya juga penuh. 
  • Karipap ni kena order sebulan sekali, jadi kalau terlepas order memang dirindui rasanya. Cewah...
  • Karipap ini telah menerima pujian baik dari mak mertua, rakan-rakan sepejabat penulis dan mereka yang telah merasainya
  • Baru sebentar tadi penulis keluar dengan member lama sekolah dalam urusan wiring rumah baru, penulis sempat bercerita kesedapan karipap ini, terus rakan penulis nak order ;) 
Jadinya, entri kali ini mungkin nampaknya mudah dan santai maklum sajalah cerita pasal karipap. Maka untuk shopping barang dapur bulan ini dah tak perlulah masukkan frozen food seperti nugget, french fries, ayamas crispy sebab dah dapat karipap yang diimpikan. Kalau korang nak order juga, silalah tinggalkan komen di bawah beserta emel, nanti penulis compose emel pada korang yer.

Wassalam...

Jeffri Rahman
Producer | Cinematographer | Voice over

Share:

0 comments:

Post a Comment