Sunday, June 16, 2019

Salam sejahtera buat semua para pengunjung blog cubitsanasini dot blogspot.my. Alhamdulillah dapat kita bertemu lagi dalam posting terkini penulis buat tatapan uolls semua. :) Kita masih lagi dalam bulan Syawal 1440 H jadi penulis ingin mengucapkan Salam Aidilfitri Maaf Zahir Batin kepada uolls semua jika penulisan tuan tanah secara tidak sengaja pernah mengusik jiwa anda. :( Oh syahdunya. Tak sempat nak tulis posting untuk ucap Selamat Hari Raya jer untuk korang semua. Maaf yer Gais. Tapi kali ini penulis ingin berkongsi sikitlah pengalaman makan tengahari di sebuah restoran di Paradigm Mall iaitu Village Grocer.

Wow..kita makan kat Village Grocer kay! ;) Terlebih dahulu penulis nak ucapkan terima kasih daun keladi buat ofis mate yang belanja lunch kali ini. Ceritanya ialah member kita ni dahlah tak sarapan, jadinya dia pun ajaklah geng-geng lain di ofis yang sudi untuk keluar lunch dengan dia. So kita pun setuju jerlah sebab tak pernah lagi makan di tempat yang nak dituju ni. Maklumlah tekak orang kampong nak cari nasi jer kalau makan. Hehehe..jadinya kita keluar ofis pada hari itu lebih awal sikit berbanding biasa. Punyalah berdebar nak makan apalah kita ni ek? Janganlah bawak tempat makan yang mahal-mahal sudah, kopak nanti dompet! ;) haha..yelah sebab waktu ni penulis tak tahu lagi member nak belanjakan.

Yang bestnya ialah En Gaffar sendiri yang drive kita orang ke sana. Haa Kelas kaww..bila dah sampai dan parking so carilah Village Grocer sampailah tersesat-sesat tingkat 1 dan 2. Memang banyak menapaklah jawabnya. Takpe, sekali-sekala bukannya selalu sampai ke Paradigm Mall ni. Huhu.

Bila sampai jer di situ, laa..ingatkan restoran rupanya Supermarket. Tempat makannya pula  bersebelahan sahaja. Oo..begitu konsepnya. Maklumlah dah berapa kali abam penulis stress kat sini kita tak biashe makan kat tempat macam ni, setakat makan kat gerai tepi jalan makan nasi dan goreng pisang tu jer la port kita makan. Hehe..Erm..lalu En Gaffar pun memesan makan ayam whole chicken, seekor kaww! Ishh..habis ke? Ala..4 orang kan komfem habis punyalah. Gitew. Kemudian order side dish nasi goreng dan potato apa ntah! Hahaha..nampak tak tahap pelupa camne? Bila main course ingat yang side-side ni lupa dah! Hehe..

Dari kamera En Halizan. Jarang2 dia wefie, sejak berkenan dengan OPPO barulah dia wefie. Hehe..

Dari kamera En Gaffar. Ada AI memang tak payah edit ek? ;)

 Inilah dia nasi goreng. Side dish jer jadinya. Hehe..tapi bila makan dengan ayam 
sepinggan sama jer macam makan nasi dan ayam cuma kuantitinya tidaklah penuh sepinggan jika kau makan 4 orang kay!

Itu dia ayam whole chicken dipotong dua. En Gaffar kata itu hari dia pergi makan sini
dah siap potong kecik2. Kali ni tak potong pulak. Kita ok jer sebab ada pisau sekali tu,
dramalah sikit nak memotong ayam tu. ;)

En Gaffar juga pesan kalau nak minum beli jer air dalam Village Grocer ni memandangkan harga air kopi di restoran ini agak mahal so sementara menunggu ayam siap digolek kita pun masuklah ke dalam dulu tengok apa yang patut. Wow..agak amazing jugalah penulis melihat barangan grocery dalam ni kebanyakannya diimport. Penulis memang suka pergi ke section yang ada banyak potato chips tu. Ahahaha..macam-macam jenama dan perasa ada yer. Harganya pula mahal dan mungkin berbaloi kot dengan rasanya. Kalau beli Lays kat Aeon pun dah cecah RM10 inikan pulak jenama yang tak pernah dengar hingga mencapai ke harga RM28!! Huii..makan potato chips harga RM28? Nak sorok mana weh? ;)

 Lagi imej ayam close up oleh OPPO

Lupa pulak apa ke nama side dish ni?

Sukses! Kan kan kan??

Sekali lagi penulis merakamkan ucapan terima kasih buat En Gaffar kerana belanja kita orang makan di Village Grocer. Kalau tak dibawa ke sini memang tak tahu pun wujud tempat ni kat JB. Maklumlah penulis biasa shopping kat Aeon jer. Huhu..tapi overall memang sedaplah rasa ayam tu, ada rasa herba sikit sebab En Gaffar order yang herbs. Nampak tak kopi Arabus kat atas meja tu? Haa..ada jugak kopi tu kat sini. Di Aeon Dato' Onn pun ada juga tau kopi Arabus tu. Tak payah penat-penat drive pergi ke 7E kat Thailand sana nak beli Arabus. Cuma Sirap Hales jer takde lagi kat Supermarket di sini. Huh..bila nak masuk Malaysia ni sirap Hales? Kalau tak penulis terpaksa order dengan En Gaffar jika beliau jalan-jalan cari makan di Thai sana. ;) Baiklah kita bertemu lagi di lain posting kay! Umwaahh..luv u olls!

Jeffri Rahman
Producer | Editor | Blogger

Share:

0 comments:

Post a Comment